Zmotywuj się do treningu na siłowni.

0
893
Zmotywuj się do treningu na siłowni.

Liczba osób, która decyduję się na uprawiania jakiejś aktywności fizycznej w okresie letnim wzrasta w bardzo szybkim tempie. Jednak zdarzają się tacy zawodnicy, którzy po tygodniu trenowania na siłowni rezygnują, ponieważ czegoś zabrakło. Bardzo często, jest to brak motywacji, dyscypliny, a także samozaparcia. Do tego, aby ,,wkręcić” się we właściwy rytm należy zdecydować się do zastosowania kilku najważniejszych zasad.

Trening na siłowni nie powinien wyglądać tak samo w np. poniedziałek, środę i piątek. Warto zmieniać rutynę oraz definiować inny zakres ćwiczeń. W pierwszy dzień tygodniu można się zdecydować na ćwiczenia klatki piersiowej i tricepsa. Kolejna sesja treningowa to zestaw na plecy oraz biceps. W piątek przykładowo można zdecydować się na ćwiczenia na barki, a także nogi. W taki sposób żaden trening na siłowni nie będzie monotonny. Jeden cykl powinien trwać 6-7 tygodniu. Po tym czasie należy się zdecydować na zmianę zestawu ćwiczeń. Do tego, aby trening na siłowni mógł stać się bardziej efektywny warto się zdecydować na znalezienie partnera do ćwiczeń. W tym przypadku może to być druga połówka lub jakiś dobry znajomy. Podczas okresu ,,lekkiego kryzysu” osoby najbliższej będzie mogło być motywujące.

Kiedy, druga połówka nie jest w stanie wykonywać treningu na siłowni ze względu na inne zajęcia, warto pomyśleć o tym, aby zdecydować się na pomoc znajomego. Asekuracja od kumpla to znakomita rzecz. Z pewnością każdy, oglądał film Rocky. Co robiła główna postać w trakcie swoich ćwiczeń? Oczywiście oprócz solidnego treningu Rocky słuchał muzyki. Wybierając się na siłownię należy wybrać swój własny gatunek. Nie warto dać się monotonii, warto posłuchać popularnego radia internetowego tuba.fm. Lista stacji, w tym przypadku jest dość obszerna. Słuchając swojego ulubionego gatunku muzycznego trening nie będzie monotonny.

Każdy może mieć jakiś słabszy dzień. Kiedy nadejdzie myśl o tym, że ,,dzisiaj nie chcę mi się iść na trening” to warto sobie przypomnieć przyjemne uczucie, które się czuję po wykonaniu solidnych ćwiczeń.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ