Suplementy probiotyczne

0
514
suplementy probiotyczne

Działanie układu odpornościowego, którego komórki zlokalizowane są w przeważającej mierze w jelitach, zależy od kondycji naszych, za przeproszeniem kiszek, i od stanu zasiedlającej je flory bakteryjnej.

Flora bakteryjna lub mikrobiota, która podobnie jak linie papilarne na opuszce palca różni się od człowieka do człowieka, wspomaga trawienie resztek pokarmowych i syntetyzuje witaminy takie, jak K, B1, B2 oraz aminokwasy. Reguluje pH jelit, tym samym zatrzymując procesy. Zapobiega zaparciom, a nade wszystko, unieszkodliwia patogeny. Dzieje się tak jednak tylko wtedy, gdy zamieszkujące przewód pokarmowy bakterie, wirusy i drożdże trwają w symbiozie i trzymają się nawzajem w szachu.

Zdrowa mikrobiota stymuluje układ odpornościowy człowieka. Przyjmuje się, że ilość przeciwciał wytwarzanych w kiszkach stanowi ponad połowę wszystkich przeciwciał, jakie jest w stanie wytworzyć broniący się organizm. Warto wspomnieć, że pewne szczepy Lactobacillus  acidophilus są w stanie zahamować rozwój Helicobacter pylori, bakterii, która ma swój udział w powstawaniu wrzodów żołądka.

Niewłaściwa dieta, antybiotyki, stres, zaburzenia wydzielania żółci, cytostatyki i radiacja potrafią wywołać prawdziwe spustoszenie w obrębie delikatnej flory bakteryjnej. Odbudowa mikrobiomu zajmuje przeciętnie około 6 miesięcy, ale proces ten można przyspieszyć, stosując suplementy oraz spożywając pewne produkty spożywcze. Jakie suplementy i jakie produkty?

Suplementy probiotyczne to nic innego, jak wybrane szczepy dobroczynnych mikroorganizmów, które po wprowadzeniu do przewodu pokarmowego przywracają równowagę. Należy być wybrednym i sięgać jedynie po produkty renomowanego producenta, takiego jak ekspert w dziedzinie profilaktyki i suplementacji probiotycznej LivingFood (patrz: living-food.pl/suplementy-probiotyczne/). Dlaczego? Tylko niektóre firmy sa w stanie zagwarantować, że suplement probiotyczny będzie w rzeczywistości zawierał deklarowaną na opakowaniu ilość aktywnych mikroorganizmów.

Inną metodą, ze wszech miar godna polecenia jest spożywanie określonych produktów spożywczych: fermentowanych napojów mlecznych i kiszonek, które wprowadzają do przewodu pokarmowego działające leczniczo pałeczki kwasu mlekowego i bifidobakterie.

[Głosów:2    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ