Zasady i efekty diety kopenhaskiej

0
511

Dieta kopenhaska jest niezwykle rygorystyczna w stosowaniu, jednakże bardzo skuteczna co sprawia, że warto zastanowić się nad jej zastosowaniem zwłaszcza jeśli chcemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Jakie są zasady i efekty stosowania diety kopenhaskiej? Dieta ta polecana jest zarówno przez osoby które ją stosowały jak również przez lekarzy i dietetyków, którzy podkreślają, że jest ona bardzo skuteczna, pod warunkiem, że przestrzegają rygorystycznie wszystkich zasad. Niestety dieta ta wymaga od nas przestrzegania wszelkiego typu zasad, a każde złamanie diety można określić za jej zakończoną z negatywnym efektem.

Kto powinien skorzystać z diety kopenhaskiej?

Dieta kopenhaska zwana często jest również duńską, lub trzynastodniową. Jej zasady zostały opracowane w Klinice Mayo lub w Szpitalu Rządowym w Kopenhadze. Jeżeli zastosujemy ją możemy w niecałe dwa tygodnie schudnąć nawet dwadzieścia kilogramów. Jest to bowiem dieta określana jako niskokaloryczna i niskowęglowodanowa. Musimy przestrzegać zasad, ponieważ jeżeli przerwiemy ją przed zakończeniem trzynastu dni wówczas dietę powtórzyć można dopiero po trzech miesiącach. Z kolei dietę zakończoną sukcesem można powtórzyć dopiero po dwóch latach. Dietę kopenhaską mogą stosować osoby pełnoletnie, o dobrym stanie zdrowia. Każdy kto chce zastosować dietę, powinien pomyśleć także o właściwej suplementacji, ponieważ posiłki nie dostarczają nam zbyt dużej ilości witamin i minerałów.

800 kalorii dziennie

Zasadą diety jest to, że nie należy przyjmować więcej aniżeli 800 kalorii w ciągu dnia. Dzieje się tak dlatego, że niezbędne jest wytworzenie deficytu kalorycznego. W tej sytuacji bilans energetyczny jest ujemny, co prowadzi do tego że w krótkim czasie tracimy zalegające kilogramy. Dietę można prowadzić jedynie przez trzynaście dni. Stosując ją każdego dnia jemy jedynie trzy posiłki – śniadanie, obiad i kolację. Aby dieta była skuteczna musimy również przestrzegać zasady spożywania regularnych posiłków.

[Głosów:2    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ