Jak zacząć trening siłowy?

0
542
trening siłowy

Trening siłowy cieszy się wielką popularnością, gdyż nie tylko pomaga rzeźbić sylwetkę i wyrabiać mocne mięśnie. Ma też zbawienne skutki dla zdrowia – spowalnia starzenie się organizmu, znacząco poprawia metabolizm i – co najważniejsze – znakomicie odchudza. To jednak tylko niektóre z pozytywnych skutków treningu siłowego, który może poprawić samopoczucie, a nawet zmienić życie na lepsze poprzez wyrabianie systematyczności i silnej motywacji.

Najważniejsze informacje o treningu siłowym

Najważniejszą kwestię stanowi oczywiście wybranie się na siłownię, ale zanim wykupi się karnet, dobrze jest przyjrzeć się swojemu zdrowiu. Czasem może się okazać konieczna konsultacja lekarska, ponieważ mogą istnieć różnego rodzaju przeciwwskazania do tego rodzaju ćwiczeń. Potem, kiedy już wiadomo, że nic nie stoi na przeszkodzie, by zacząć trening, trzeba zaopatrzyć się w odpowiednią odzież, co jest niezbędne. Na siłownię warto zabierać z sobą napoje izotoniczne, które doskonale nawadniają organizm, a przy tym uzupełniają poziom elektrolitów, to zaś w przypadku aktywności fizycznej jest bardzo ważne.

Na początek ćwiczeń

Osoby, które do tej pory nie ćwiczyły systematycznie, muszą przygotować się do tego poprzez rozruszanie i „rozćwiczenie” całego ciała. Warto ćwiczyć przynajmniej dwa razy w tygodniu, ale nigdy codziennie, gdyż organizm musi mieć czas na odpoczynek i regenerację. Ćwiczenia powinny angażować możliwie dużo mięśni, ponieważ poprawi to ich siłę i wytrzymałość, warto więc posiąść na ten temat odpowiednią wiedzę, a idealnie byłoby zaczerpnąć porady trenera. Ćwiczyć powinno się przez 20-60 minut. Trening wymaga też odpowiedniego rozplanowania.

O czym jeszcze trzeba pamiętać?

Z czasem trzeba zwiększać ilość wykonywanych ćwiczeń i ich powtórzeń, a także ciężar obciążenia. Skraca się zaś przerwy wypoczynkowe oraz dodaje zmiany i modyfikacje. Nie wolno też zapominać o odpowiedniej diecie, ponieważ pozwoli ona na osiąganie lepszych efektów i zwiększy wydolność organizmu. Ważna jest zwłaszcza odpowiednia podaż białka i węglowodanów, warto też sięgać po suplementy dla sportowców, zwłaszcza wówczas, gdy nie ma możliwości zadbać o w pełni zbilansowaną dietę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ