Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

0
307
Jak schudnąć bez wyrzeczeń?

Odchudzanie często kojarzy nam się z drakońskimi dietami, z męczącymi, żmudnymi ćwiczeniami, ale wbrew pozorom utrata wagi wcale nie musi być bolesna i trudna. Wystarczy przestrzegać kilku zasad i uzbroić się w cierpliwość, aby schudnąć bez ogromnego wysiłku.

Odpowiednie odżywianie

Spożywajmy mniejsze posiłki. Zamiast trzech dużych spróbujmy jeść 5–6 mniejszych posiłków w ciągu dnia. Nasz żołądek szybciej i łatwiej strawi mniejsze porcje. Należy też pić dużo wody – minimum 6–8 szklanek. Wspomaga ona procesy trawienia i pomaga oczyścić nasz organizm z toksyn.

Spożywajmy też więcej produktów białkowych – jaja, drób, ryby, fasolę, itp. Białko to element budulcowy tkanki mięśniowej. Jedzmy produkty bogate w błonnik. Błonnik sprawia, że szybciej i na dłużej poczujemy się syte. Nie doprowadzajmy do sytuacji, kiedy jesteśmy bardzo głodne. Odczuwając dotkliwy głód zjemy więcej niż w sytuacji, gdy nie czujemy ssania w żołądku. Od stołu wstawajmy zawsze z uczuciem lekkiego niedosytu.

Zanim sięgniemy po dokładkę, odczekajmy 20 minut. Tyle czasu potrzebuje mózg, by wysłać na, sygnał, że jesteśmy najedzeni. Nigdy nie jedzmy tuż przed snem. Ostatni lekkostrawny posiłek najlepiej spożyć 2–3 godziny przed snem.  

Wybierając się na zakupy zróbmy listę potrzebnych produktów i ściśle trzymajmy się tej listy. Nigdy też nie idźmy na zakupy z pustym brzuchem. Pod wpływem głodu możemy kupić więcej mniej zdrowych produktów.

Aktywność fizyczna

Konieczna jest aktywność fizyczna. Przyda się zmiana drobnych przyzwyczajeń. Starajmy się więcej chodzić, drogę do pracy lub chociaż część tej drogi pokonujmy pieszo. Podobnie drogę do sklepu. W pracy co pewien czas róbmy sobie przerwy i starajmy się trochę rozruszać. Zamiast jechać windą przejdźmy się po schodach. Starajmy się także regularnie ćwiczyć. Nie musimy od razu zapisywać się na siłownię czy do klubu fitness. Wybierzmy taką formę ćwiczeń, która sprawia nam przyjemność.

Warto kupić do domu jakiś sprzęt fitness np. sprzęt cardio orbitrek . Jeżeli lubimy tańczyć, zapiszmy się na zajęcia taneczne, dobre efekty przyniesie też bieganie, jazda na rowerze, a nawet szybki marsz. Ważne jest pozytywne nastawienie. Doceniajmy drobne efekty, cieszmy się z każdego zrzuconego kilograma.

Pamiętajmy, że odchudzanie to proces długotrwały. Zbyt szybkie chudnięcie grozi zwiotczałą skórą, cellulitem, zmarszczkami. Gdy już uda nam się schudnąć, nie wracajmy do dawnych przyzwyczajeń.

[Głosów:2    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ