Trening za pomocą ciężaru własnego ciała

0
665
Kalistenika

Może się wydawać, że do ćwiczeń typowo siłowych niezbędna jest siłownia, ale kalistenika, czyli system ćwiczeń wykorzystujący masę ciała, pokazuje, że w ten sposób można ćwiczyć nie tylko bez siłowni, ale nawet bez akcesoriów takich jak na przykłd hantle.

Mimo iż obecnie niewiele osób wie, czym jest kalistenika, jest to metoda ćwiczeń o bardzo długiej i bogatej historii, której powstaie datuje się na XIX wiek. Na pewno na fakt, że metoda ta została zapomniana, miało wpływ pojawienie się i promowanie siłowni.

Najważniejsze ćwiczenia

Może się wydawać, że ćwiczyć z wykorzystaniem masy własnego ciała można tylko monotonnie, ale tak naprawdę jest nieskończenie wiele sposobów, by to robić, ponieważ każde ćwiczenie można wielokrotnie modyfikować poprzez wprowadzanie nawet niewielkich zmian. Można jednak wyróżnić sześć ćwiczeń podstawowych, które mają na celu wyrobienie i wzmocnienie kluczowych mięśni. Są to nieskomplikowane, ale czasem dość ciężkie ćwiczenia, które każdy zna – pompki, przysiady, dźwignięcia nóg, mostki, podciąganie się na drążku oraz – wersja dla osób zaawansowanych – pompki wykonywane podczas stania na rękach, które oczywiście wykonuje się dopiero po jakimś czasie. Ćwiczenia takie wystarczą, by trenować całe ciało, gdyż każde z nich odpowiada za inną partię mięśni. Za ich pomocą wyrabia się więc mięśnie brzucha, pleców, nóg, pośladków, kręgosłupa i ramion, czyli absolutnie wszystkie. Ważne jest, by na przemian trenować wszystkie partie ciała zamiast skupiać się tylko na jednej, na przykład na brzuchu czy na bicepsach. Treningi są więc intensywne, zatem trzeba zadbać o dzień wypoczynku, a także właściwą dietę, niezbędną dla osób poddających się forsownym ćwiczeniom.

Za i przeciw takiej metodzie

Choć wydaje się to idealne rozwiązanie, przede wszystkim ze względu na wygodę i oszczędność, taka metoda ćwiczeń wymaga ogromnej motywacji. Czasem też można popełnić błędy, w wyniku których przez jakiś czas nie zobaczy się żadnych efektów ćwiczeń. Zaletą jest za to fakt, że ćwiczyć można zawsze i wszędzie, nie wymaga to praktycznie żadnych nakładów finansowych, a przy tym ćwiczenia mogą być urozmaicone, nie trzeba się więc podczas treningów nudzić.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ