Praca biurowa, a zdrowie — jak zadbać o dobrą sylwetkę prowadząc siedzący tryb życia

0
63
Praca biurowa, a zdrowie — jak zadbać o dobrą sylwetkę prowadząc siedzący tryb życia

Praca biurowa wykonywana jest przez bardzo dużą grupę osób. Siedzący tryb pracy nie sprzyja np. odchudzaniu czy zdrowemu trybowi życia, wpływając na nasz organizm nie do końca pozytywnie. Istnieje jednak kilka sposobów na to, aby zadbać o swoją sylwetkę, prowadząc siedzący tryb życia, w którym spędzamy po kilka — kilkanaście godzin dziennie. W tym tekście przedstawiamy kilka najciekawszych z nich które pomogą nam w osiągnięciu i utrzymaniu naszej wymarzonej sylwetki, jeśli pracujemy “za biurkiem”

Odpowiednia dieta

Wybór diety jest jeden z najważniejszych elementów dbania o naszą sylwetkę. Jeśli chcemy mieć odpowiednią wagę oraz czuć się dobrze powinniśmy zastanowić się nad wyborem odpowiedniej diety. W tym celu pierwszym krokiem jest określenie liczby kalorii, jakie musimy dziennie przyjmować. Możemy w tym celu udać się np. do dietetyka czy skorzystać z porady specjalisty, jeśli korzystamy z diety pudełkowej. W internecie również istnieje wiele kalkulatorów uwzględniających takie czynniki jak wagę, wiek, wzrost, masę ciała i właśnie tryb pracy czy aktywność fizyczną w trakcie dnia.

Zupełnie inne zapotrzebowanie kaloryczne będą miały osoby pracujące fizycznie a inne te, które prowadzą siedzący tryb życia i przez większość dnia pracując np. na komputerze. Ciekawym rozwiązaniem może być np. skorzystanie z diety pudełkowej. Catering dietetyczny pozwala wybrać różne opcje diety pod względem kaloryczności czy preferencji. Dieta pudełkowa uwzględnia różne opcje od diet wegetariańskich, bezglutenowych po odchudzające czy przeznaczone właśnie dla osób pracujących.

Ćwiczenia i ruch w każdej wolnej chwili

Dbanie o dobrą sylwetkę nie może działać jedynie na prowadzeniu odpowiedniej diety — co jest jednak jednym z podstawowych wymogów. Jeśli zależy nam na tym, aby utrzymywać odpowiednią wagę, powinniśmy nawet pomimo absorbującego dnia pracy szukać każdej chwili na to, aby ruszać się lub trenować. Dobrym rozwiązaniem w takiej sytuacji będzie np. pieszy powrót do domu, o ile jest to możliwe. Jeśli pracujemy nieco dalej od miejsca zamieszkania, możemy dojeżdżać do pracy np. na rowerze lub hulajnodze — co staje się ostatnio nawet modne. Po przyjściu do domu zdecydowanie warto przeprowadzić nawet krótki bieg. Jeśli będziemy wykonywali go codziennie i regularnie, zdecydowanie pozytywnie wpłynie to na naszą sylwetkę.

Nie podjadać a jeść regularnie pełnowartościowe polski

Nie podjadać a jeść regularnie pełnowartościowe polski

Prowadząc siedzący tryb życia i pracując np. w biurze, zdecydowanie warto przestrzegać pewnych zasad i wystrzegać się pewnych pokus. Jeśli chcemy, aby nasza sylwetka była wysportowana oraz atrakcyjna, warto zrezygnować z przekąsek, dodatkowych posiłków czy niezdrowego jedzenia np. fast-food zamawianego do biura. Ważne jest regularne jedzenie odpowiedniej diety i przestrzeganie całego planu żywieniowego zarówno w pracy, jak i domu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ