Jason Statham – trening

0
48
jason statham trening

Zwracając uwagę na sylwetkę  gwiazdora Jasona Stathama możemy szybko zauważyć ,że ten mężczyzna nie idzie na łatwiznę. Śledząc  opracowane przez niego  treningi zauważamy, że wykorzystuje głównie ciężar własnego ciała. Aktor występował w filmach takich jak:  „Adrenalina 2”, „Porachunki” czy „ Transporter„. Popularność przyniósł mu film „Włoska robota”, gdzie grał rolę milczącego faceta rozwalającego czaszki.

Jason Statham nie uznaje  na planie filmowym kaskaderów oraz dublerów. Do każdej roli sam się przygotowuje, gdyż wszystko chce grać sam. Aktor zadziwia swoją niesamowitą formą fizyczną, którą zawdzięcza przez opracowany przez samego siebie trening. Trening, który jest zadziwiająco prosty a jednocześnie dosyć brutalny i ciągle kształtujący się. Z pewnością, jest to trening trudny i wyczerpujący.  . Jason mówi o treningu używając  takich słów: ,,straszny, przyprawiający o mdłości, morderczy, koszmarny i… bezcenny”.

Jak zaczyna Statham?

Jason Statham trenował w klubie w Los Angeles codziennie, z wyjątkiem niedziel, gdzie swój trening odbywają  kaskaderzy a  styl klubu przypomina militarny styl . W klubie tym występuję dość podstawowe wyposażenie:  liny,trampoliny, sztangi, hantle,odważniki oraz konstrukcje do podciągania się. Każdy dzień jest inny, poprzez inna kombinacja ćwiczeń, powtórzeń czy intensywności. Warto nadmienić, że Stathan zawsze ćwiczy ze stoperem i zawsze musi zmieścić się w czasie, by sprawdzić, czy jakiegoś ćwiczenia nie wykonał tylko na 80%.

Trening Jasona Stathama :

Najważniejsza jest w tym treningu jest  motywacja ! Aktor sam jest przekonany o tym, że nastawienie decyduje o tym, jaki będzie efekt.  A więc motywacja na starcie !

Korpus na „śniadanie”

Kiedyś został namówiony przez znajomego na maraton. Jasonowi  na ukończenie całego treningu  wystrczyło 3h 51 min, bez wcześniejszego przygotowania się, po czym postawił wyzwanie swojemu znajomemu wyzywając go na trening mięśni brzucha.. Normą było 500 brzuszków w różnych wariantach każdego dnia. Do skoków w pozycji łamanej przygotowywali się poprzez  unoszenie wyprostowanych nóg w zwisie, a to wzmacnia prostowniki bioder oraz cały ABS. Niestety taki sposób trenowania doprowadził znajomego Stathama do wymiotów.

Poszerzaj swoje umiejętności

Wschodnie sztuki walki są jedną z pasji Stathama. Taki zestaw ćwiczeń jak walka z cieniem na rozgrzewkę barków i pleców, kolejno przejście do rozciągania nóg. Następnie  3 minuty kopniaków,3 rundy walki z workiem treningowym i 3 minuty uderzeń na małej gruszce. Kończąc trening obwodowy z stosował  wykorzystanie swojego własnego ciężaru.  Statham używa ćwiczeń playometrycznych czyli jak najszybsze pokonywanie oporu, w celu poprawienia  refleksu i dynamiki  . Trening ten zaczyna od skakania na skakance, poprzez  przysiadów z wyskokiem, motylki, koncząc pompkiami z klaśnięciem.  Podczas tego ćwiczenia najistotniejsza jest dynamika, gdy chcemy pokonać opór, musimy robić to z maksymalną szybkością.

jason statham trening

Postaw na szybkość

Trening według prostego programu, który wystarczy powtarzać w głowie, stawia na czas. Jest to kombinacja ciosów bokserskich. Raz- lewy prosty, Raz, dwa-lewy prosty, prawy prosty. Trzy lewy, prawy, lewy hak.

Trening według Stathama

Są to trzy ćwiczenia, które możesz zrobić zawsze i wszędzie i o każdej porze, bo wszystko co będzie ci potrzebne to  jedynie ciężar własnego ciała i hantle.

Wyskok z przysiadu z podciąganiem kolan

Zaczynając od stanięcia w rozkroku i zginamy kolana. Ramiona z hantlami w dłoniach opuszczamy  wzdłuż  ciała do ziemi. Staramy się teraz mocno wybić się od ziemi jednocześnie unosząc do góry ramiona. Kiedy znajdziemy się już w powietrzu, mocno przyciskamy kolana do klatki piersiowej.

 Motylek

Robimy przysiad, opierając dłonie na ziemi lub hantlach. Następnie przechodzimy do pozycji klasycznej pompki, później wracamy podskokiem do przysiadu i od razu mocno wybijamy się w górę , ramiona trzymamy opuszczone wzdłuż tułowia.  Przy lądowaniu od razu przechodzimy do przysiadu.

 Pompki z klaśnięciem

Zaczynamy od pozycji klasycznej pompki ,obniżmy klatkę piersiową i prostujemy ramiona. Odrywamy dłonie od ziemi i klaszczemy, zanim nasza broda zderzy się z ziemią .

Oprócz treningu Statham zaleca stosowanie diety, której podstawą są 3 zasady. Sam mówi, że połączenie dobrego treningu i diety dopiero przyniosło spodziewane efekty.

Zero cukru i mąki

Statham zdecydowanie i  stanowczo zrezygnował z chleba, makaronów i słodyczy. Również postanowił odstawić picie soków owocowych czy alkoholu: ”To było chyba najtrudniejsze-wychodzisz z kumplami i zamiast piwa, prosisz o wodę mineralną” – wyznaje.

Prowadzenie dietetycznego dziennika

Statham  sam zapisywał w dzienniku wszystko co zjadł lub wypił ,przez to mógł szybko wykalkulować czy dostarczył  organizmowi  potrzebnych kalorii.

6 posiłków w ciągu dnia

Jason jadł w ciągu dnia 6 posiłków. Jego menu opierało  się głównie na białku jajek, chudym mięsie, rybach, warzywach, orzechach i proteinowych koktajli.  Jednak pilnował tego, aby  nigdy na dzień posiłki nie przekraczały 2200 kalorii.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ