Jaką dietę stosować podczas biegania?

0
510
bieganie

By tak modne ostatnio bieganie przynosiło efekty, trzeba pamiętać o wielu kwestiach. Są to między innymi regularne treningi, dobrze dobrane akcesoria, przede wszystkim buty i odzież, a także dieta. Bieganie to duży wysiłek dla organizmu, trzeba więc zapewnić sobie wszystkie niezbędne składniki odżywcze, jednocześnie jednak bieganie jest dla wielu osób sposobem na odchudzanie, posiłki muszą być więc wartościowe, ale i lekkie.

Oczywiście dieta biegacza nie polega na zmianie nawyków żywieniowych na jakiś czas, co miałoby polegać przede wszystkim na wyrzeczeniach. Nawet jeśli ktoś się odchudza, musi pamiętać o odpowiednich posiłkach, ich częstotliwości i przede wszystkim zadbać o to, by dostarczały odpowiednią ilość składników odżywczych, które dadzą energię. Ponadto odpowiednia dieta zagwarantuje dobre samopoczucie, kondycję, a także zdrowie.

Ważne białko

Białko jest bardzo ważne dla osób uprawiających sport, ponieważ regeneruje ono mięśnie i daje odporność na kontuzje, które zawsze mogą się zdarzyć. Co ważne, zapotrzebowanie organizmu na białko zwiększa się wraz ze wzrostem intensywności treningu. Warto więc zadbać, by białko pojawiało się we wszystkich spożywanych w ciągu dnia posiłkach, gdyż to pozwoli na jego najlepsze przyswajanie. Gdzie można je znaleźć? W mięsie, przede wszystkim warto sięgać po drobiowe, w jajkach kurzych czy mleku. By zadbać o dostarczanie właściwych ilości tej substancji, można skorzystać z tabel składników odżywczych i kalkulatorów mas.

Po co jeszcze warto sięgać?

Niezbędna jest także witamina D, którą można znaleźć w mięsie łososia, tuńczyka czy w krewetkach. Nie może też zabraknąć beta-karotenu, który pomaga budować odporność, a znaleźć można go w dyni, pomidorach czy szpinaku. Warto też zadbać o podaż witaminy E, która pomaga goić się ranom i urazom, o jakie podczas biegania nietrudno. Czasem można też wspomóc się suplementami, gdyż nawet starannie skomponowana dieta może nie dostarczać wszystkich składników w wymaganych ilościach. Nie można jednak zastępować nimi zdrowej, dobrze zbilansowanej diety.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ