Jak zacząć dietę?

0
284

Kto z nas nie marzy o idealnej sylwetce? Kobiety chcą mieć szczupłą talię i zgrabne uda, mężczyźni natomiast pragną zachwycać wysportowanym, smukłym ciałem. Podstawą do realizacji każdego z tych celów będzie oczywiście odpowiednio zbilansowana dieta. Co zrobić, by nie poddać się jeszcze przed jej rozpoczęciem? Co zrobić najpierw, by za szybko się nie zniechęcić i stopniowo dążyć do ideału?

Nigdy nie przeceniaj swoich możliwości

Sam dobrze wiesz, jak trudno przestawić się na coś, czego nigdy dotąd nie próbowałeś. Efektywna dieta powinna więc zakładać metodę małych kroczków.

Pamiętaj, że nie możesz działać zbyt radykalnie, by Twój organizm nie odmówił posłuszeństwa, gdy zgotujesz mu coś, na co w ogóle nie został przygotowany. Dobrze jest już na początku założyć sobie realny cel, do którego osiągnięcia należy dążyć.

To oczywiste, że zakładanie utraty kilkudziesięciu kilogramów w przeciągu dwóch tygodni nie okaże się wykonalne, a zaprzestanie jedzenia tylko pogorszy Twój stan fizyczny. Musisz więc myśleć racjonalnie i mieć świadomość, że nigdzie Ci się nie śpieszy.

Kiedy najlepiej zacząć odchudzanie?

Musisz wiedzieć, że przy dużych zmianach bardzo ważny jest moment, w którym podejmiesz decyzję o konieczności ich przeprowadzenia. No bo jak zacząć odchudzanie, gdy żyjesz w ciągłym stresie, nie masz czasu na sen, a wszystko wokoło Cię irytuje?

Potrzebna Ci dobra motywacja, dzięki której nie zrazisz się po dwóch, trzech dniach i nie zaprzestaniesz swoich starań. Nieudane próby odchudzania mogą się natomiast negatywnie odbić na Twoim zdrowiu, a z czasem doprowadzić do efektu jo-jo.

Ruch to najlepsze lekarstwo

Właściwemu odżywianiu może, a nawet powinna towarzyszyć aktywność fizyczna. Nie zaszkodzi o niej pomyśleć już wtedy, gdy zastanawiasz się, jak rozpocząć dietę.

Warto jednak wówczas, gdy jeszcze będziesz jeszcze odczuwać głód z powodu nieco mniej kalorycznych posiłków i delikatny spadek energii, nie forsować zanadto organizmu. W ten sposób nie tylko uzyskujesz odwrotny efekt, ale również osłabiasz swoją odporność.

Właśnie z tego powodu warto poprosić o pomoc kogoś doświadczonego, kto od razu pomoże Ci ułożyć plan własnych ćwiczeń. Tym sposobem zyskasz trening, odpowiednio dopasowany do Twoich potrzeb, pomagający Ci się rozwijać, ale w żaden sposób nieodbijający się na Twoim zdrowiu.

Jak może pomóc wsparcie dietetyka?

Nie zawsze jesteśmy w stanie samodzielnie się skontrolować. Właśnie dlatego warto wybrać się na konsultacje dietetyczne. Specjaliści od żywienia będą doskonale wiedzieć, co dla Ciebie najlepsze.

Fachowiec na pewno zwróci uwagę na to, jakie produkty przyswajałeś do tej pory i z których z nich powinieneś kategorycznie zrezygnować, a w przypadku których wystarczy ograniczenie ich przyswajania. Co ważne, zwróci również uwagę na to, byś poświęcił się właściwego rodzaju aktywności fizycznej. Łącząc oba te elementy szybciej osiągniesz sukces.

Opierając się na wiedzy specjalisty, szybko zauważysz efekty przeprowadzanej diety. Będziesz też miał pewność, że została właściwie dopasowana do możliwości Twojego organizmu i nie wpłynie na niego w żadnym stopniu niszcząco.

Utrata wagi stanie się dużo prostsza, a to prędko przyniesie satysfakcję, która zmotywuje Cię do dalszego działania. Nawet dietetyk internetowy, z jakim skontaktujesz się za pośrednictwem Sieci, pomoże Ci w wyjaśnieniu różnych zawiłości, związanych z prawidłowym odżywianiem. Najważniejsze jest to, by wykonać pierwszy krok i nie bać się stawiać kolejnych.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ