Jak zacząć ćwiczyć?

0
713
Jak zacząć ćwiczyć?

Ćwiczenia i plany treningowe są obecnie bardzo modne, ale warto wiedzieć, że nie ma jednego, uniwersalnego i dobrego dla wszystkich planów. Ważne jest, by ćwiczyć zgodnie nie tylko ze swoimi oczekiwaniami, ale i możliwościami. Doskonale byłoby skonsultować się z trenerem, a jeszcze lepiej – ćwiczyć pod jego okiem i zgodnie z jego radami, przynajmniej na początku. Nie warto też od razu porywać się na żmudne i wyczerpujące ćwiczenia, na początek najlepsze są proste zestawy.

O czym pamiętać podczas ćwiczeń?

Wiele osób podczas ćwiczeń stawia na ilość powtórzeń, gdy tymczasem najważniejsza jest dokładność. Ćwiczenia trzeba wykonywać poprawnie pod względem technicznym, inaczej bowiem nie będą wcale działać, a nawet mogą spowodować kontuzje, można więc sobie mocno zaszkodzić. Trzeba zatem wiedzieć, jak dokładnie ćwiczenie powinno wyglądać zanim zacznie się je wykonywać i rady trenera mogą się tu okazać nieocenione. Ponadto wszystkie ćwiczenia powinno się wykonywać w seriach, a każda seria ma określoną ilość powtórzeń. Serii powinno być co najmniej 10, a liczbę wykonywanych ćwiczeń należy zwiększać w miarę upływu czasu, czyli z czasem wykonywać ich coraz więcej. Między seriami przez kilkadziesiąt sekund trzeba odpoczywać – każdy powinien dobrać czas odpoczynku do swoich możliwości, ale oczywiście nie może to być zbyt długo, nie więcej niż 90 sekund. Z czasem trzeba też zwiększać obciążenia, zaczynając od niewielkiego. Istotny jest także rytm ćwiczeń, czyli ich tempo, a także prawidłowe oddychanie, o którym wiele osób zapomina. Powinno to wyglądać w ten sposób, że wdech bierze się w pierwszej fazie ćwiczenia, a wydech następuje w momencie największego napięcia mięśni.

Jak często ćwiczyć?

Na początku optymalnie jest ćwiczyć co drugi dzień. Nie można od razu ćwiczyć codziennie, gdyż mięśnie muszą odpocząć i się zregenerować. Każdy trening powinien trwać około godziny – ciągle trzeba pamiętać, że ważniejsza od częstotliwości i długości czasu ćwiczeń jest dokładność w ich wykonywaniu. Jeśli chodzi o to, kiedy warto ćwiczyć, najlepsze są godziny od 12 do 16, ale każda pora jest dobra i warto dostosować jej czas do własnych uwarunkowań.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ