Jak zacząć biegać?

0
575
Jak zacząć biegać?

Bieganie jest obecnie bardzo modne i ci, którzy to robią, przekonują, że jest to nie tylko sposób na spędzanie wolnego czasu, zachowanie smukłej sylwetki i zdrowia, ale też sposób na życie. Zdecydowanie warto biegać, gdyż poprawia to samopoczucie. Jak zatem zacząć biegać?

Ważne buty do biegania

Nigdy nie powinno się biegać w niedostosowanych do tego butach. Specjalne buty do biegania mają specjalną budowę i funkcje, zapewniają też idealną wygodę. Ze specjalnej odzieży na początku można zrezygnować, ale nie z butów do biegania. Ich nieposiadanie nie będzie miało dobrych skutków, także jeśli chodzi o motywację, dobre buty sprawią zaś, że bieganie będzie przyjemnością, a także nogi będą dobrze zabezpieczone przed kontuzjami. Na to ostatnie wpływ ma także podłoże. Dobrze jest biegać w parku czy lesie, gorszym wyborem są twarde miejskie chodniki, od biegania po których mogą boleć stawy, zaś mięśnie będą gorzej pracować.

Ułożenie planu treningowego

Wiele osób biega wtedy, kiedy po prostu może, ale ułożenie planu treningowego może być bardziej motywujące i umożliwia bliższe sprecyzowanie celów. WHO zaleca biegać trzy razy w tygodniu po godzinie, ale jest to minimalna ilość, którą można zwiększyć zależnie od własnych możliwości. Bardzo ważne jest, by każdy trening zacząć od rozgrzewki, na koniec zaś porozciągać mięśnie. Trzeba też pamiętać, by po szybkim biegu nastąpiło zwolnienie, co ma na celu uspokojenie mięśnia sercowego. Jest to ważne dla zdrowia!

Po co sięgać podczas treningów?

Sięganie po różnego rodzaju „wspomagacze” jest dobrym pomysłem, ale tylko pod warunkiem, że są one dobrze wybrane. Uzupełnianie płynów co kilkanaście minut pozwala uniknąć odwodnienia i przegrzania organizmu, a także dla zachowania sprawności i dobrego samopoczucia, na trening trzeba więc zabrać ze sobą wodę albo – jeszcze bardziej godny polecenia – napój izotoniczny. Wiele osób chętnie słucha też podczas biegania energetycznej muzyki, która może świetnie dopingować do wysiłku i poprawiać samopoczucie. Potwierdzone naukowo jest, że podczas słuchania muzyki podnosi się sprawność i można dzięki temu spalić więcej kalorii niż w ciszy, warto się więc na to zdecydować, ale trzeba zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ