Czy kebab może być zdrowy?

0
226
dietetyk warszawa

Kebab zalicza się do typowych fast foodów. Tłuste mięso, kaloryczne sosy i bułka oraz niewielka ilość surówki. Okazuje się jednak, że również to danie może być zdrowe. Jeśli tylko będziemy zajadać się kebabem w wersji fit, nie grożą nam nadmierne kilogramy.

Jakiego więc kebaba wybrać? Na co zwracać uwagę? Liczy się przede wszystkim mięso. Zamawiajmy kebab z baraniną albo mięsem grillowanym. Unikajmy za to sieciowych „kebabowni”, w których mięso nigdy nie jest najlepszej jakości. Tam trafić możemy niestety na mięso z ogromem tłuszczu, z dodatkiem konserwantów i polepszaczy smaków.

Kolejna kwestia to sosy. Dobrze, jeśli robione są na bazie jogurtu naturalnego i ziół. Niestety często jest to mieszanka średniej jakości majonezu, aromatów w proszku, barwników i innej chemii.

Ważne, by w kebabie znalazła się jak największa ilość warzyw. Warto wybierać te, które nie są faszerowane surówkami, ale świeżymi, sezonowymi warzywami. Wtedy mamy pewność, że nie dodano to nich kolejnych konserwantów.

Raczej wybierajmy kebab w cienkiej picie aniżeli grubej bułce. Taka dostarcza kolejnych kilkaset kalorii.

Ciekawostką jest fakt, kebaba z łatwością można przyrządzić w domu. Warto, by dobór składników uzgodnić z profesjonalnym dietetykiem. Takiego znajdziemy łatwo w sieci, wpisując hasło typu „dietetyk warszawa”. Specjalista zwróci uwagę na takie komponowanie składników potrawy, by całość nie przekraczała zbyt dużej liczby kalorii. Dietetyk doradzi również, jak stworzyć kebab, by nie ociekał tłuszczem, ale był pożywny i rzeczywiście dostarczał nam optymalną ilość potrzebnych wartości odżywczych.

W twojej kuchni mogą zagościć dania tureckie. Kebab nie jest daniem zbyt wymagającym i szybko stworzysz go, serwując jednocześnie zdrową i sytą przekąskę.

  1. Przygotuj tortillę, filet z kurczaka albo baraninę, sałatę lodową, oliwki, pomidora, ogórka świeżego oraz kiszonego, jogurt naturalny, ulubione zioła, czosnek.
  2. Mięso upiecz albo poddaj grillowaniu, oprósz ziołami.
  3. Wszystkie warzywa potnij na niewielkie kawałki i wymieszaj.
  4. Zrób sos: do jogurtu dodaj szczyptę soli i ulubione zioła. Do kebaba pasuje czosnkowy aromat, więc możesz dodać około 2 ząbki czosnku.
  5. Placki tortilli podgrzać w piekarniku, następnie ułożyć na nich mięso i farsz warzywny. Wszystko polać sosem i zawinąć w sandwich.
[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Kamila Adamska
Od wielu lat pasjonatka fitness, a od dwóch profesjonalna trenerka.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ